Notitie Herwaardering kavel A2 external link

Kerste, M., Weda, J. & Poort, J.
2016

Abstract

Naar aanleiding van de uitspraak van het College van Beroep voor het bedrijfsleven op 8 januari 2015 (ECLI:NL:CBB:2015:2) heeft SEO, in samenwerking met IViR, een methodiek ontwikkeld voor de herwaardering van de verlenging van FM-kavel A2 over de periode 1 september 2011 tot 1 september 2017. Uit de nieuwe methodiek volgt een waarde voor verlenging van de vergunning A2 (voor belasting) van € 12,720 miljoen. Dit is het bedrag dat als verlengingsprijs verschuldigd zou zijn per 1-9-2011, gegeven een eenmalige betaling aan het begin van de vergunning per die datum. Voor meer informatie, zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2016-70510.html.

commercial radio, frontpage, licence renewal, Licensing, values

Bibtex

Report{Kerst&Poort2016HerwaarderingA2, title = {Notitie Herwaardering kavel A2}, author = {Kerste, M. and Weda, J. and Poort, J.}, url = {https://www.ivir.nl/publicaties/download/2016-95_Notitie_Herwaardering_kavel_A2-1.pdf}, year = {1220}, date = {2016-12-20}, abstract = {Naar aanleiding van de uitspraak van het College van Beroep voor het bedrijfsleven op 8 januari 2015 (ECLI:NL:CBB:2015:2) heeft SEO, in samenwerking met IViR, een methodiek ontwikkeld voor de herwaardering van de verlenging van FM-kavel A2 over de periode 1 september 2011 tot 1 september 2017. Uit de nieuwe methodiek volgt een waarde voor verlenging van de vergunning A2 (voor belasting) van € 12,720 miljoen. Dit is het bedrag dat als verlengingsprijs verschuldigd zou zijn per 1-9-2011, gegeven een eenmalige betaling aan het begin van de vergunning per die datum. Voor meer informatie, zie https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2016-70510.html.}, keywords = {commercial radio, frontpage, licence renewal, Licensing, values}, }

Scoping Electronic Communication Privacy Rules: Data, Services and Values external link

JIPITEC, num: 3, pp: 198-210., 2016

Abstract

We use electronic communication networks for more than simply traditional telecommunications: we access the news, buy goods online, file our taxes, contribute to public debate, and more. As a result, a wider array of privacy interests is implicated for users of electronic communications networks and services. . This development calls into question the scope of electronic communications privacy rules. This paper analyses the scope of these rules, taking into account the rationale and the historic background of the European electronic communications privacy framework. We develop a framework for analysing the scope of electronic communications privacy rules using three approaches: (i) a service-centric approach, (ii) a data-centric approach, and (iii) a value-centric approach. We discuss the strengths and weaknesses of each approach. The current e-Privacy Directive contains a complex blend of the three approaches, which does not seem to be based on a thorough analysis of their strengths and weaknesses. The upcoming review of the directive announced by the European Commission provides an opportunity to improve the scoping of the rules.

data, e-Privacy Directive, electronic communication, Privacy, services, values

Bibtex

Article{nokey, title = {Scoping Electronic Communication Privacy Rules: Data, Services and Values}, author = {van Hoboken, J. and Zuiderveen Borgesius, F.}, url = {http://www.ivir.nl/publicaties/download/1721.pdf}, year = {0119}, date = {2016-01-19}, journal = {JIPITEC}, number = {3}, abstract = {We use electronic communication networks for more than simply traditional telecommunications: we access the news, buy goods online, file our taxes, contribute to public debate, and more. As a result, a wider array of privacy interests is implicated for users of electronic communications networks and services. . This development calls into question the scope of electronic communications privacy rules. This paper analyses the scope of these rules, taking into account the rationale and the historic background of the European electronic communications privacy framework. We develop a framework for analysing the scope of electronic communications privacy rules using three approaches: (i) a service-centric approach, (ii) a data-centric approach, and (iii) a value-centric approach. We discuss the strengths and weaknesses of each approach. The current e-Privacy Directive contains a complex blend of the three approaches, which does not seem to be based on a thorough analysis of their strengths and weaknesses. The upcoming review of the directive announced by the European Commission provides an opportunity to improve the scoping of the rules.}, keywords = {data, e-Privacy Directive, electronic communication, Privacy, services, values}, }